Klachten en garanties

Heb je een klacht over een artikel dat je bij Rieker Online Shop hebt gekocht? 

Als je een klacht hebt binnen de zichttermijn (14 dagen) dan kun je de webshopbestelling terugsturen via het antwoordnummer: Antwoordnummer 4023, 5980 ZX, Panningen. Geef op het formulier duidelijk aan dat het om een klacht gaat en of je het artikel opnieuw wenst te ontvangen. De verzendkosten voor de nieuwe bestelling zijn voor rekening van Rieker Online Shop. 

Voor klachten die zich voordoen na de zichttermijn kun je een e-mail naar onze klantenservice (service@riekeronlineshop.nl). Geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat de inhoud van de klacht is en voeg (indien mogelijk) een foto toe van het (beschadigde) artikel. Je ontvangt binnen 7 werkdagen een antwoord van een van onze medewerkers per e-mail of per telefoon.

Heb je een andere klacht? Meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Je kunt je klacht per mail (webshop@durlinger.com) of telefonisch indienen via 088 - 1233 060, op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Je klacht wordt binnen 7 werkdagen behandeld.

Rieker Online Shop biedt tot uiterlijk 6 maanden na aankoopdatum garantie op online aankopen. Schoenen ouder dan 3 maanden met een gegronde klacht, die niet te repareren zijn, kunnen in aanmerking komen voor een gedeelde vergoeding. 

Rieker Online Shop biedt 6 maanden garantie op online aankopen. Klachten die we niet vergoeden zijn:

  • Slijtage van de zolen bij veelvuldig gebruik
  • Slijtage van de hakken
  • Kale neuzen bij kinderschoenen
  • Lak / metallic materialen
  • Het loslaten en verliezen van pailetten, steentjes en kraaltjes
  • Op alle slijtage van buitenaf (remmen, kruipen of glijden)


We geven 3 maanden garantie op ritsen. Vanaf de 4e t/m 6e maand vergoeden we 50% van de reparatiekosten. Let op: gekleurde binnenvoeringen kunnen afgeven. Dit is het gevolg van eigentijdse milieuregels bij het looien en het verven van het leer.