Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen door onze klanten. Uiteraard kun je ons altijd bellen: 088 - 1233 060. We zijn op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar.

Algemeen

Hoe kan ik een artikel zoeken?
e kunt gebruik maken van verschillende mogelijkheden om een artikel te zoeken. Je kunt hiervoor gebruik maken van het zoekvenster op onze webshop. Daarnaast kun je gebruik maken van vele filtermogelijkheden als je naar dames- of herenschoenen gaat.
Hoe kan ik mijn schoenmaat bepalen?
Niet zeker over je maat? Maak gebruik van onze maattabel om je schoenmaat te bepalen.
Hoe neem ik contact op met Rieker Online Shop?
Je kunt een e-mail sturen naar service@riekeronlineshop.nl of telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 088 - 1233 060 (op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur).
Kan ik een artikel nog bestellen als mijn maat er niet meer bij staat?
Nee, helaas. Als je maat er niet meer bij staat, dan is het artikel niet meer voorradig en dus ook niet meer leverbaar.

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?
Voeg allereerst het gewenste artikel in de juiste maat toe aan uw winkelmand. Vervolgens krijg je de keuze om verder te shoppen of om naar het afrekenproces te gaan.
Hoe weet ik dat mijn bestelling goed bij Rieker Online Shop is aangekomen?
Nadat je bestelling is voltooid, ontvangt je een orderbevestiging per e-mail.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Je ontvangt direct na het afronden van je order een orderbevestiging per e-mail. Vervolgens gaan wij uw orders verwerken. Dit gebeurt doorgaangs binnen twee werkdagen. Als de bestelling door Rieker Online Shop wordt is, ontvang je een e-mail met de Track & Trace link van PostNL waarmee je je bestelling kunt volgen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Indien je bestelling nog niet door ons verstuurd is, kun je jouw bestelling nog annuleren. Stuur hiervoor zo snel mogelijk een e-mail naar service@riekeronlineshop.nl.
Waar kan ik mijn ordernummer vinden?
Het ordernummer van jouw bestelling wordt vermeld in de bevestigingsmail en op je factuur. Als je een account hebt aangemaakt vind je dit ook terug in Mijn account.

Bezorgen

Kan ik mijn bestelling onder rembours laten bezorgen?
Het is bij Rieker Online Shop niet mogelijk om je bestelling onder rembours te laten bezorgen.
Kan ik mijn bestelling ook naar het buitenland laten versturen?
Rieker Online Shop bezorgt je bestelling ook gratis in Duitsland en België. Let op: de levertijd van de bestelling kan langer duren dan 2 tot 5 werkdagen. Verzending naar andere landen gebeurt uitsluitend op aanvraag.
Kan ik mijn schoenen ergens anders laten bezorgen?
Ja, dat kan. Je kunt tijdens het bestellen een ander afleveradres aangegeven (bijvoorbeeld op uw werk of bij de buren). Of je maakt gebruik van een van de velen PostNL afhaalpunten.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Rieker Online Shop probeert je bestelling zo snel mogelijk bij je geleverd te hebben. We streven ernaar om de bestelling binnen 1 tot 2 dagen verstuurd te hebben.
Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
Alle bestellingen bij Rieker Online Shop worden gratis verzonden in Nederland, België en Duitsland.

Account

Hoe kan ik inloggen?
Je kunt inloggen met de combinatie e-mailadres en wachtwoord. Om te kunnen inloggen, moet je wel al een account hebben bij Rieker Online Shop.
Hoe maak ik een account aan?
Je kunt een account aanmaken door onder Inloggen of Mijn account te kiezen voor Account aanmaken. Tijdens het bestelproces krijg je ook de kans om een account aan te maken.
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Om je gegevens te kunnen wijzigen moet je eerst Inloggen. In Mijn account kun je vervolgens je gegevens wijzigen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je op de inlogpagina Wachtwoord vergeten klikken. Je dient dan je e-mailadres in te vullen dat je gebruikt hebt bij het aanmaken van je account. Je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail met instructies.
Waarom moet ik een account aanmaken voor mijn bestelling?
Het aanmaken van een account heeft een aantal voordelen. Door je gegevens te bewaren, kunt u de volgende keer eenvoudiger bestellen: je hoeft dan niet uw gegevens opnieuw in te voeren. Daarnaast kunnen wij eenvoudig je aankoop traceren bij een ruiling of retourzending.
XSA - Faq
Stuur dan een e-mail met je gegevens naar service@riekeronlineshop.nl.

Betalen

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Via de webshop biedt Rieker Online Shop drie verschillende betaalmethodes aan. Dit zijn iDeal (betalen d.m.v. internetbankieren), Creditcard (Visa of Mastercard) en Achteraf betalen via Billink. Belgische klanten kunnen betalen middels Bancontact.
Ik heb mijn betaling niet afgerond. Hoe bestel ik nu?
Je kunt het beste het artikel opnieuw bestellen.
Is het veilig om via Rieker Online Shop te betalen?
Bij Rieker Online Shop kun je veilig en gemakkelijk betalen met iDeal internet bankieren, creditcard of Achteraf betalen.
Kan ik kadobonnen inruilen bij mijn bestelling?
Op dit moment is het bij Rieker Online Shop niet mogelijk om in de webshop kadobonnen te verzilveren.
Kan ik kadobonnen inruilen bij mijn bestelling?
Op dit moment is het bij Rieker Online Shop niet mogelijk om in de webshop kadobonnen te verzilveren.

Ruilen en retourneren

Hoe dien ik een klacht in?
Stuur dan een e-mail naar service@riekeronlineshop.nl met een duidelijke omschrijving van uw klacht en voeg (indien mogelijk) een foto van het beschadigde artikel toe. Je ontvangt vervolgens zo snel mogelijk reactie hierop. Je kunt ook terecht bij een van de Durlinger Schoenen of Shoetime schoenenwinkels.
Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
U kunt het gekochte artikel tot 14 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Let op: wij willen graag uw retourzending zo goed en zo snel mogelijk behandelen. Hoe meer gegevens u invult hoe beter wij u kunnen helpen.
Waar kan ik mijn ruil- of retourzending afleveren?
Deze kunt afgeven bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. De bestelling zal vervolgens kosteloos retour worden gestuurd naar het adres van Rieker Online Shop. Retouradres: Rieker Online Shop Antwoordnummer 4023 5980 ZX Panningen
Wanneer ontvang ik het geld van mijn bestelling retour?
Wanneer je een artikel retour stuurt naar Rieker Online Shop, betalen wij u binnen 14 dagen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen wij voor de terugbetaling geen kosten in rekening brengen.
Wat zijn de kosten van het ruilen of retourneren van mijn bestelling?
Mochten de bestelde en ontvangen schoenen niet aan je verwachtingen voldoen dan kun je ze binnen Nederland, Duitsland en België gratis ruilen of retourneren door het pakket in te leveren bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Voor retouren vanuit België en Duitsland dien je eerst een melding te maken per e-mail aan service@riekeronlineshop.nl. Je ontvangt dan per e-mail het juiste retouretiket van ons waarmee je gratis kunt retourneren. Uiteraard kun jehet artikel ook gratis retourneren of ruilen bij één van Durlinger Schoenen of Shoetime winkels bij jou in de buurt.